نگاشته شده توسط: iransat4 | دسامبر 21, 2009

پخش بی بی سی فارسی در هاتبرد متوقف شد

ادامه نا آرامی ها در ایران به دنبال درگذشت آیت الله منتظری و نگرانی های حکومت این کشور از تشدید تظاهرات مردمی همزمان با آغاز ایام محرم و پخش اعلامیه های تظاهرات جنبش سبز در روزهای عاشورا و تاسوعا بار دیگر حملات پارازیت ماهواره ای را به سوی بی بی سی فارسی در ماهواره هاتبرد روانه کرد. این اختلالات که طی ساعات گذشته بصورت مقطعی امواج فرکانس 11117 را مورد هدف قرار داد در نهایت منجر به توقف پخش بی بی سی فارسی در این ماهواره شد. این در حالیست که چندی پیش تلویزیون فارسی بی بی سی از سوی کمپانی ماهواره ای یوتلست به عنوان بهترین شبکه خبری سال 2009 در ماهواره هاتبرد شناخته شد و اینک از حمایت مستقیم کمپانی ماهواره ای یوتلست برخوردار است. مثل همیشه دوست و همراه همیشگیمان»محمد» از جزئیات اختلالات گزارش های دقیقی دارد:
بله دیشب از حدود ساعت 23:00 یک شنبه 20/12/2009 تا ساعت 1:00 بامداد دوشنبه یعنی تا پایان برنامه «» نوبت شما «» با اجرای «» سیاوش اردلان «» فرکانس 11117 ماهواره هاتبرد مورد هجوم پارازیت ماهواره ای قرار گرفت و صدا و تصویر شبکه BBC Persian دچار اختلال شدید شد….
از ساعت 16:18 امروز دوشنبه 21/12/2009 هم مجددا ارسال پارازیت ماهواره ای روی فرکانس 11117 ماهواره هاتبرد آغاز شدعلت ارسال پارازیت پخش برنامه ای ویژه از شبکه خبری فارسی زبان BBC Persian هست که به انعکاس گزارشهای شاهدان عینی از وقایع و رویدادهای روز تشییع و تدفین آیت الله منتظری و زندگی و جایگاه سیاسی ایشان میپردازد

پخش این برنامه ویژه یک ساعت زودتر از زمان پخش برنامه های عادی این شبکه از ساعت 16:00 به وقت ایران آغاز شده بود
الان که حدود ساعت 16:35 هست ارسال پارازیت روی این فرکانس به شدت ادامه داره و واحد فرستنده کمپانی ماهواره مشغول تست روشهای مختلف مقابله با پارازیتهای موجود هست و سرانجام در ساعت 18:00 کمپانی ماهواره تصمیم به حذف کانال تلویزیونی BBC Persian گرفت و ساعت 18:10 ارسال پارازیت ماهواره ای روی فرکانس 11117 ماهواره هاتبرد متوقف شد.
—————————————————–
با تشکر از محمد عزیز
و اما آخرین خبر تا لحظه ارسال این خبر اینکه لوگوی بی بی سی فارسی روی هاتبرد برگشت در این اطلاعیه نوشته شده پخش برنامه های بی بی سی در این کانال از سر گرفته خواهد شد. باید دید اینبار پارازیت ها در مورد این شبکه تا چه حد ادامه خواهد یافت.
خبرهای بیشتر در این زمینه را می توانید در بخش پیام های این مطلب دنبال کنید


Responses

  1. دروووووووووود———————————خبرمهم———————————-شبكه بي بي سي بر روي فركانس خود به صورت لوگو بر گشتو در ان لوگو نوشته شده استاز بينندگان عزيز پو‍زش مي طلبيم و به زودي بر مي گرديم

  2. سهند نازنین درود بر شما.امیدوارم حالتان خوب باشد.خسته نباشید.سهند جان از شما بابت زحماتتان واقعا سپاسگزارم.سهند عزیزم آیا ایمیل من را دریافت کردین؟با سپاسما هستیم***دوستان تلویزیون بی بی سی پرشین را بدون پارازیت می توانید در ماهواره یوتلست دبلیو2ام نگاه کنید.اگر 1 LNB به دیش هاتبرد تان اضافه کنید می توانید این ماهواره را بگیرید.

  3. لطفا همه به بی بی سی میل بزنید که دوباره برگرده رو نیلست.

  4. بی بی سی فارسی به نایلست بازگشت فرکانس ۱۰۷۵۸ V 27500

  5. آقای میلاد شما مخالف بی بی سی بودید ولی حالا دارید اعلام می کنید که چطور بشه این کانال رو گرفت ؟!!واقعا در عجبم از این ملت ……

  6. ayan من هنوزم صد در صد مخالف بی بی سی پرشین هستم و خیلی خیلی کم این شبکه را نگاه می کنم.من اکثرا تلویزیون های سیاسی را نگاه می کنم بخصوص همیشه تلویزیون مبارز کانال یک را نگاه می کنم.تلویزیون های سیاسی هم روی ماهواره یوتلست دبلیو2ام پخش می شوند.ayan همانطوریکه بارها گفتم من در بروز رسانی ISN به سهند نازنین کمک می کنم.یعنی مثلا اگر بی بی سی پرشین به ماهواره نایلست آمده من به خاطر کمک در بروز کردن ISN این خبر را اعلام می کنم ولی بازم صد در صد مخالف سیاست های بی بی سی پرشین هستم.امیدوارم متوجه منظورم شده باشید.مرگ و ننگ بر رژیم خونخوار جمهوری کثیف اسلامی در تمامیت و کلیتش

  7. ayan جان من از تلویزیون ننگاننگ بی نهایت بدم میاد.مثلا اگر یکی از بینندگان این تلویزیون مزخرف به قسمت نظرات ISN بیاید و بگوید رنگارنگ کجاست و فرکانسش چیست من فرکانسش را در اختیارش می گذارم.امیدوارم متوجه منظورم شده باشید.من هنوزم سر تمام حرف هایم که در گذشته می زدم هستم و نظرم تغیر نکرده است.هنوز هم با سیاست های صدای آمریکا و بی بی سی فارسی صد در صد مخالف هستم.

  8. Mohammad ……آقای صادق صبا مدیر بخش فارسی BBC اعلام کردند که تحت هر شرایطی به پخش تلویزیون خبری فارسی زبان BBC Persianاز طریق ماهواره هاتبرد ادامه خواهیم داد و به هر حال صدا و تصویر خود را از طریق ماهواره هاتبرد به بینندگان خود میرسانیمدر ضمن در ارتباط با پخش BBC Persian از طریق ماهواره های دیگر هم ایشان اعلام کردند که بخش فارسی BBC از لحاظ امکانات فنی و مالی توان پخش از چند ماهواره مختلف در درازمدت را ندارد و باید همه سعی و تلاش ما در این جهت باشد که صدا و تصویر تلویزیون BBC Persian را در بهترین حالت ممکن از طریق ماهواره هاتبرد به مخاطبین برسانیم

  9. Mohammad ……اطلاعیه نظرخواهی شبکه PMCشبکه تلویزیونی PMC قصد دارد با انجام یک نظرخواهی از نظرات ارزشمند بینندگان عزیز و محترم جهت انجام تغییر و ارتقاء سطح برنامه های خود بهره مند گردد.از شما بیننده گرامی هم دعوت می نماییم با شرکت در این نظر خواهی ما را در انجام این امر همراهی نمایید.پیشاپیش از حمایت و همکاری شما بینندگان گرامی متشکریم.برای شرکت در این نظرخواهی در سایت http://www.mypmc.tv ثبت نام کنید تا در صورت تایید علاوه بر بهره مندی از امکانات سایت شبکه فرمهای نظرخواهی به آدرس ایمیل شما ارسال شود. PMC – Persian Music Channel

  10. شبکه جدید ایرانی kbc بر روی ماهواره هاتبرد 6 ایر رفت . فر کا نس 11200v 275005/6 شاید این کانال کردی باشد.

  11. شبکه جدید کارتون hpo برای بچه های زیر 5و 9 سالگی می تواند این کارتون ببیند.فرکانس 11470v275005/6

  12. به نظر من BBC باید از TELESTAR 12 قطع بشه و به جاش روی یه سیگنال قویتر روی NILESAT بمونه. این سیگنال کنونی در نیلست ضعیف هست و با پارازیت محلی قطع میشه اما سیگنال VOA در نیلست حتی با پارازیت محلی هم قطع نمیشود.من براشون میل زدم و توضیح دادم. لطفا همه میل بزنید.

  13. تاریخ مصرف TeleStar 12 گذشته و فکر نکنم حتی %1 هم در ایران این ماهواره بد مسیر رو داشته باشن. اما Nilesat و Hotbird پر بیننده ترین ماهواره ها در ایران هستند.

  14. من هم موافقم HOTBIRD و NILESAT پرطرفدارترین ماهواره ها در ایران هستند

  15. Mohammad ……بله در بین ماهواره ها , ماهواره های HOTBIRD و NILESAT در خاورمیانه بیشترین درصد مخاطبین را به سمت خود جلب کرده اند و پرطرفدارترین ماهواره ها در این منطقه هستند.

  16. —–* «خبر مهم» *—–تا آنجايي كه من خبر دارم اين لوگو كه در آن نوشته شده بود: نوشته شده پخش برنامه های بی بی سی در این کانال از سر گرفته خواهد شد. از سوي حكومت ايران بر روي ماهواره هاتبرد فرستاده شده است و هيچ اشكالي در پخش برنامه هاي بي بي سي در هيچ يك از مسيرهاي ماهواره‌اي پيش نيامده است، فقط تنها مشكل اصلي وجود پارازيتهاي حكومت ايران است.

  17. وحيد اين حرف ها را نزن …شايعه هم درست نكن مگه مردم بدون اين حرفا اين چيزا را قبول ميكنن همه چيز كشكي….مگه موج راديو هست كه ايران روش صدا خودش را پخش كنه…مركز پخش داره ..فيبر نوري داره … كمپاني پخشي داره ….همينجور كشكي كه نيست هر كس هر لحظه خواست يه تصويري ببره روي هر فركانسي يا تلويزيوني…

  18. اگه اينطوري بود جمهوري اسلامي ميومد شبكه خبر را روي كانال پارس و سيما ازادي . امريكا . بي بي سي پخش ميكرد ….وقتي به چيزي كه ميگي وارد نيستي بهتره ننويسي.

  19. بله در این لحظه که این پیامو میفرستم بلاخره بی بی سی فارسی اطلاعیه ای گذاشته و نوشته که پخش برنامه های این شبکه به دلیل پارازیت قطع شده و بینندگان می تونن برنامه هارو روی ماهواره های دیگر مثل تل استار12 دنبال کنند.خب طبیعتا در صورت توقف این شبکه در هاتبرد توجه مردم به سوی voa متمرکز میشه و باید منتظر چنین اختلالاتی در مورد این شبکه هم باشیم.

  20. سلام.خسته نباشید…یورو نیوز فارسی تو شیراز قابل دریافت نیست چیکار کنم؟اگه راهنمایی کنید ممنون میشم!

  21. دوستان متاسفانه پارازيتهاي سنگين براي چندمين روز از ساعت 10 صبح تا 2 صبح اكثر فركانسهاي هاتبرد و نايلست را تحت تاثير قرار داده به شكلي كه عمده شبكه هاي فارسي و بينالمللي قابل دريافت نيستند.تنها فركانس 11054 هاتبرد و چند فركانس ديگر از اين موهن مصون مانده اند..لطفا ميزان پارازيت و فركانسهاي دريافتي منطقه خود را علام فرماييد:

  22. Mohammad ……سهند عزیز اصلا نگران نباشیدشبکه های RADIO FARDA و VOA Persian TV که کاملا مشکل خودشون رو با این قضیه پارازیتهای ماهواره ای حل کرده اند و اگر هم به شکل موقت و کوتاه مدت اختلالات جزئی پیش بیاد کافیه که بهشون اطلاع داده بشه ظرف 48 الی 72 ساعت اختلالات جزئی پیش آمده را رفع خواهند کرد.شبکه BBC Persian هم در حال حاضر سطح امنیتی سیگنالهای خود را بالا می برد و با رسیدن به سطح امنیتی مطلوب در حد سیگنالهای RADIO FARDA و VOA Persian TV بدون هیچ گونه معطلی و محدودیتی از طریق ماهواره هاتبرد پخش خواهد شدنگران این موضوع نباشید

  23. محمد:شبكه بي بي سي پرشين هيچ كاري مقابل پارازيت نميتونه انجام بده…اگه ميزان سيمبلريت كم شه به 4 رقمي….كه ابن كار بستگي به فركانس و كمپاني صاحب ترانسپاندر داره كه عملي نيست…هيچ كاري جز روشي كه صداي امريكا روي فركانس 12242 انجام داده كار ديگه نميتونه بكنه…اين تصويري هم كه گذاشتن هيچ راهكاري جديدي هم نميتونن بكنن چون پارازيت مياد روي فركانس حلا چه نوشته باشه به زودي برميگرديم .چه نوشته باشه در حال تست هستيم…

  24. Mohammad ……امیرجان دقیقا مشکل سر همین محدودیتهایی هست که فرکانس 11117 از لحاظ تکنیکالی و فنی باهاش روبرو بوده و هست وگرنه این مشکلات پیش نمیومدبه دلیل وجود همین محدودیتها در ساعت 17:58 دیروز چهارشنبه تا ساعت 18:23 مراکز ارسال پارازیت مجددا توانستند سیگنال فرکانس 11117 رو هدف قرار داده و حدود 25 دقیقه مجددا صدا و تصویر شبکه های موجود در این ترانسپوندر را دچار اختلال کنندولی به هر حال مسئله اساسی و مهم در این مرحله پخش شبکه BBC Persian از طریق ماهواره هاتبرد هستهمینطور که جناب آقای صادق صبا مدیریت بخش فارسی BBC گفتند تمام سعی و تلاشها باید در این جهت باشه که صدا و تصویر شبکه BBC Persian به هر طریق ممکن از ماهواره هاتبرد به مخاطبینش برسه چه از طریق فرکانس 11117 یا هر فرکانس دیگه ایو این مسئله مهم و اساسی حتما به نتیجه مطلوب و موردنظر میرسه مطمئن باشید

  25. سایت بی بی سی فارسی بدون نیاز به فیلتر شکن:http://bbcp.3utilities.com/persian

  26. تلویزیون فارسی بی بی سی قابل نمایش در مدیا پلیر و بدون نیاز به فیلترشکن:http://bbcp.3utilities.com/persian/meta/tx/nb/ptv_live_16x9_nb.asx

  27. pars tv &epersian radio on eurobird 9.I think it is temporary to shift to Nilesat.BBC persian was available(audio only) on hotbird with its logo.

  28. میلاد خان گفتی هنوزم سر تمام حرف هایم که در گذشته می زدم هستم و نظرم تغیر نکرده است یعنی منظور شما این است که هنوز معتقد هستید سهند از طبقه دوم وزارت اطلاعات آی اس ان رو به روز میکنه ؟

  29. بیمار روانی " کیوان عقب افتاده ابله" که به صورت ناشناس کامنت می نویسی و برای اینکه میان من و سهند عزیز کدورت ایجاد کنی اراجیف می گویی.من همان موقع در قسمت نظرات ISN از دوست عزیزم سهند نازنین پوزش خواستم و گفتم که در این مورد , سخت در اشتباه بودم و من صد در صد اشتباه می کردم و حرف هایی را که به سهند عزیزم زده بودم را پس گرفتم و ازشان معزرت خواهی کردم.

  30. فرکانس 10723 ماهواره هاتبرد در حال حاضر قطع شده است.بعید نیست رژیم خونخوار جمهوری کثیف اسلامی با پارازیت فرکانس 10723 را قطع کرده باشد.چون مدتی است تلویزیون اندیشه برنامه هایش نسبتا سیاسی تر شده است.

  31. بیچاره ها حالا اگر راست می گید بروید شبکه هایی که قطع کردیم وصل کنیدبسیج ولایت مدار


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

